Op maandag 18 december waren wij weer te gast in de woonzorglocatie De Vliedberg in Ouddorp. Al vele jaren achtereen verzorgen wij voor de bewoners  dan een Kerstzangavond. De grote hal wordt dan door de vrijwilligers van De Vliedberg  vol stoelen  gezet . En dan is het voor vrijwilligers en personeel een hele organisatie om iedereen op tijd op zijn plaats te krijgen. Op de  voorste rij staan dan de rolstoelen. Het is voor ons als koor altijd heel fijn om daar te kunnen zingen.

Er wordt aandachtig geluisterd en soms ook uit volle borst meegezongen. Want wat ze vroeger geleerd hebben dat zit er vaak nog goed in. De meditatie werd verzorgd door Ds. H. Juffer. In de pauze wordt er dan koffie geserveerd en  is het heel gezellig. De 90-jarige mevr. Toos Meijer pakt dan de microfoon en leest heel mooi en gedragen een kerstverhaal voor, en als ze het lappen kan zelfs twee. Maar dat vind iedereen goed, want het is heel mooi hoe ze de verhalen voordraagt. Zowel voor de bewoners als voor ons een heel fijne avond. En de datum voor D.V. 2018 staat weer al genoteerd. Onze dank  gaat ook uit naar de spontane inzet van personeel en vrijwilligers  om deze avond te organiseren.

(tekst met dank aan Wim Grinwis, foto’s met dank aan Krijn Grinwis en Willem den Boer)