Ons koor

Het Christelijk Ouddorps Mannenkoor bestaat uit circa 60 enthousiaste zangers en geeft regelmatig uitvoeringen in de regio

Het Christelijk Ouddorps Mannenkoor is een levendige club van +/- 50 enthousiaste mannen van 18-80 jaar afkomstig van ‘de kop van Goeree’ die om de twee weken op maandagavond bij elkaar komen in de prachtige aula van die nieuw gebouwde christelijke basisschool in Ouddorp. De muzikale leiding berust sinds 2010 bij Dinant Struik, al meer dan 40 jaar een gedreven mannenkoordirigent. Vaste organist is Stephan Folmer. Stephan is op iedere repetitie present en daardoor is de samenwerking met de dirigent heel precies en dat hoort u terug in de vertolking van de liederen die het Ouddorps Mannenkoor ten gehore brengt.

In mei 2015 verscheen de gloednieuwe CD van het Ouddorps Mannenkoor, opgenomen in de prachtige St. Stephanuskerk in Hasselt, met zijn beroemde Knol-orgel en de schitterende akoestiek. Het koor werd deze dag, onder leiding van Dinant Struik, geholpen door Willem den Boer op het orgel, André van Vliet op de vleugel, Walter van Harberden op de contrabas, Rebecca van Zandwijk op de viool en Wijnand den Hertog als bariton-solist. De naam van de CD is ‘Dank zij u, Heer’ en dat vertolkt de opdracht die het Ouddorps Mannenkoor zichzelf stelt: zingen tot eer van God, van Wie ieder zijn/haar gaven ontvangen heeft.

Het mannenkoor is niet kerkelijk verbonden maar heeft zijn achterban in de reformatorische gezindte waar de Heilige Schrift als Gods Woord en de drie formulieren van Enighied gehanteerd worden. Het repertoire van het Ouddorps Mannenkoor typeert zich als ‘de romantische hoek’ en bestaat psalmen en gezangen, uitsluitend in de Nederlandse taal. Over het algemeen zijn het de bekende liederen waar zovelen zich bij thuisvoelen en die gevoelvol, met eerbied of met jubel, vertolkt worden, al naar gelang de tekst dit vraagt. Het Ouddorps Mannenkoor staat open voor nieuwe leden, maar ook voor het meewerken aan concerten of zangavonden in de wijde regio rond Zuid-Holland.

Voor verder nieuws, informatie of boekingen voor een zangavond/concert kijkt u op de website van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor: www.christelijkouddorpsmannenkoor.nl of neemt u contact op met de secretaris Joost Blaak:  per e-mail: contact@christelijkouddorpsmannenkoor.nl

Christelijk Ouddorps Mannenkoor | Secretariaat: J. Blaak Dorpsweg 44 3253 AH Ouddorp