Op de repetitie van maandag 29 april stonden we nog een ogenblik stil bij de Koninklijke Onderscheiding die onze dirigent Dinant Struik mocht ontvangen ter gelegenheid van zijn 45-jarig jubileum als musicus. Voorzitter peter Grinwis bedankt hem nogmaals voor de inspiratie die hij het bestuur en het koor geeft en sprak de wens uit nog vele jaren van zijn diensten gebruik te mogen maken. Onder het genot van een heerlijke taart werd de pauze weer reuze gezellig.

Dinant kreeg zaterdag 20 april, tijdens een zangavond in de Grote of Sint Janskerk te Schiedam een koninklijke onderscheiding voor zijn verdienste in de (koor)muziek. Struik begon 45 jaar geleden als kerkorganist en koordirigent. Het gemengd koor Sursum Corsa te Dirksland was zijn eerste koor (inmiddels opgeheven). Daarna volgde Dirkslands Mannenkoor, Ridderkerks Mannenkoor, Duivelands mannenkoor, Korendijks Mannenkoor, Christelijk Ouddorps Mannenkoor, het Delta Mannenensemble, opnieuw het Dirkslands Mannenkoor en Mannenkoor de Lofzang te Goes. Deze laatste vier koren waren op de zangavond aanwezig. Onder zijn leiding zongen zij als groot samengesteld mannenkoor een mooi programma.

Naast zijn koordirigentschap was Dinant in het verleden kerkorganist in Dirksland en op dit moment is hij kerkorganist in de gereformeerde gemeente te Ouddorp. Onlangs heeft hij daar zijn 12,5-jarig jubileum herdacht. Daarnaast is hij al jaren medeorganisator en motivator van zangavonden tijdens de vakantieweken van gehandicapten op de Veluwe.

De burgemeester van Goeree-Overflakkee, Ada Grootenboer-Dubbelman, heeft de onderscheiding op 20 april onder toeziend oog van ‘zijn mannen’ uitgereikt en feliciteerde hem met deze bijzondere gebeurtenis.