Op zaterdag 29 april zongen we ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van het DIrkslands Mannenkoor, samen met ‘De Lofzang’ uit Goes in een gezamenlijk groot mannenkoor onder leiding van Dinant Stuik. Bij de meditatie stond ds. Boeder stil bij het 40-jarig jubileum.

Het Dirkslands Mannenkoor werd opgericht op 29 maart 1983 en stond aan het begin onder leiding van Dinant Struik en organist Martin Mans. In de hoogtij dagen had het koor ca 150 leden, afkomstig uit plaatsen vanuit de regio. Nadat Frans Cornet geruime tijd leiding had gegeven aan het koor, staat Dirigent Struik sinds eind 2017 weer voor het koor. Momenteel kent het koor een ledenaantal van 70 leden en is Rik Melissant de vaste begeleider aan het orgel.

De organisatie kon terug zien op een mooie jubileumavond. De collecte was deze avond voor de bijzondere noden in Syrië.

De drie koren zullen in de regio de komende tijd meerdere keren samen optreden, waarbij de collecte-opbrengsten bestemd zullen zijn voor goede doelen.