Op D.V. zaterdag 19 november wordt in de Hervormde kerk van Sommelsdijk een grote koor- en samenzangavond gehouden ter ondersteuning van het werk van Diaconaal Maatschappelijk Werk op het eiland. Aan deze avond zullen het Kinderkoor Tabitha uit Nieuw-Beijerland onder leiding van Erna de Fijter en het Christelijk Ouddorps Mannenkoor en het Dirkslands Mannenkoor, beide onder leiding van Dinant Struik, als samengesteld mannenkoor een bijdrage leveren. De entree is gratis. De collecte zal volledig voor het goede doel bestemd zijn.

In 2017 is het initiatief Diaconaal Maatschappelijk Werk (DMW) Goeree-Overflakkee opgestart om christelijke hulpverlening bij psychische-, relatie- en opvoedproblemen vanuit Bijbels perspectief te bieden. Dit initiatief wordt ondersteund door de gemeente Goeree-Overflakkee en een groot aantal eilandelijke kerken. Het uitvoerende gedeelte van de hulpverlening wordt verzorgd door de stichting Schuilplaats en de Vluchtheuvel, beiden gecertificeerde hulpverleningsinstanties. De thuisbasis is het verenigingsgebouw de Hoeksteen bij de hervormde kerk van Middelharnis. “Dit prachtige interkerkelijke initiatief laat zien dat samenwerking om onze naasten (op Goeree-Overflakkee) te helpen waar nodig, onze steun verdient”, aldus de organisatoren van de zangdienst. Meer informatie is te vinden op www.stichtingschuilplaats.nl en www.stichtingdevluchtheuvel.nl.