Op zaterdag 1 oktober werd er door ons koor, na ruim 2,5 jaar, weer een bijdrage geleverd aan een zangavond. Lange tijd konden zangavonden niet doorgaan vanwege de maatregelen rondom corona. Ook de repetities van het koor werden tijdens de pandemie niet gehouden.

In de kerk van de Hersteld Hervormde Gemeente te Ouddorp werd op uitnodiging van de activiteitencommissie van het diaconaal gastenhuis ‘de Oase’, medewerking verleent aan een zangavond. Het was bijzonder fijn om weer te mogen zingen. Naast de samenzang en psalmen met een tegenstem door het koor, werden diverse ingestudeerde liederen ten gehore gebracht. Het openingswoord werd uitgesproken door de voorzitter van ‘de Oase’, de heer Nobel. Hij deed dat aan de hand van de eerst gezongen psalm: ‘Loof den Heer’, want Hij is goed’. De meditatie werd deze avond verzorg door ds. J. Joppe. Hij sprak n.a.v. de tekst uit Mattheus 11: ‘Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven’. De predikant heeft warme gevoelens voor ‘de Oase’, hij was een van de oprichters.

De avond werd afgesloten met het staande zingen van Ps. 72:11. ‘Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen’. De opbrengst van de collecte was ruim 1200 euro.

Wij zijn nog op zoek naar mannen die graag mee willen zingen. Vanaf nu zullen de repetities in het teken staan van de komende kerstzanguitvoeringen D.V.