Hoewel de tijd waarin geoefend wordt nog kort is, hebben de besturen van drie Flakkeese mannenkoren met elkaar besloten om “het ijzer te smeden als het heet is” en een zangavond te organiseren waarvan de totale opbrengst bestemd zal worden voor de bevolking uit de Oekraïne die zo lijdt onder het regime uit Moskou. De volledige baten van deze avond zullen worden overhandigd aan dhr. Gert-Jan de Blois, die recentelijk een transport naar Oekraïne heeft verzorgd en dat binnenkort weer hoopt te doen samen met de transportondernemer Bas Kooij.

De avond wordt gehouden in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente van Dirksland die het gebouw belangeloos ter beschikking hebben gesteld. De kerk heeft 1000 zitplaatsen zodat er ruimte volop is om, zowel de koren als de aanwezigen, van een plaatsje te voorzien, zelfs als er mensen zijn die rekening wensen te houden met de “oude” 1,5 meter afstand, is dit mogelijk. Aan de avond werken mee het Dirkslands Mannenkoor, het Ouddorps Mannenkoor en het Delta Mannen Ensemble, alle drie onder leiding van Dinant Struik. Het fraaie orgel wordt bespeeld door de vaste organisten van de koren, namelijk Willem den Boer en Jan Rozendaal.

De aanvang van de avond is 19.30 uur, de entree is gratis. Er wordt wel een collecte gehouden die (zoals genoemd) volledig bestemd is voor de Oekraïense bevolking.