Ook in 2021 kon het koor nauwelijks bijeenkomen. In september begonnen we weer aarzelend onze repetities in het kerkgebouw van de Hersteld Hervormde gemeente van Ouddorp. Slechts een aantal keren, waarna we genoodzaakt waren, gezien de oplopende besmettingen, om tijdelijk te stoppen.

Wat missen we de contacten, wat missen we onze repetities, de uitvoeringen en het aanwezige publiek. Bovenal het zingen tot Zijn eer. Diverse koorleden hebben al geruime tijd te maken met de nasleep van het virus van 2020. Ook in 2021 waren er verschillende die ziek werden of zelfs opgenomen moesten worden in het ziekenhuis. Gelukkig zijn we als leden van het koor allen nog gespaard. We wensen iedereen die nog dagelijks de gevolgen van het virus ondervinden veel sterkte en beterschap toe.

Het is bijna kerst. De geboorte van de Koning wordt herdacht. Die Koning die alles in Zijn hand heeft, ook onze tijd. Het loopt Hem niet uit de hand. Hij is met ons lot bewogen en kwam om zonden te verzoenen en te brengen tot de kennis van de zaligheid. Zacharias zingt ervan:

Dus wordt des HEEREN volk geleid,
Door ’t licht, dat nu ontstoken is,
Tot kennis van de zaligheid,
In hunne schuldvergiffenis;
Die nooit in schoner glans verscheen,
Dan nu, door Gods barmhartigheên,
Die, met ons lot bewogen,
Om ons van zond’ en ongeval t’ ontslaan,
Een ster in Jakob op doet gaan,
De zon des heils doet aan de kimmen staan.

We hopen dat we als koor in de loop van 2022 weer kunnen starten met onze activiteiten en te mogen zingen van dat Licht en die Zaligheid. Namens het bestuur, leden, dirigent en organisten van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor, wens ik u en de uwen gezegende kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2022.

Peter Grinwis
Voorzitter COM