2020 is een bewogen jaar, waarin het Coronavirus haar sporen trok in de samenleving. Als Koor zijn we dit jaar enthousiast gestart met ons project. Promotie werd gemaakt, nieuwe leden en meezingers werden welkom geheten. Een mooi programma voor 2020 was ontwikkeld in samenspraak met onze enthousiaste dirigent Dinant Struik. Een CD-opname stond voor de deur ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van het koor, een zomerzangavond met het Shaare Zedek koor, enz. Totdat…

Hoe waar is de uitspraak: ‘De mens wikt maar God beschikt’. Het Coronavirus deed zijn intrede in ons land en ontwrichte de hele samenleving. De 1,5 meter samenleving startte en het fysiek samenkomen was er niet meer bij. Na de zomer leek het dat we voorzichtig konden opstarten. We konden gebruik maken van het kerkgebouw van de Hersteld Hervormde gemeente in Ouddorp. Wat waren we daar blij mee. Een goede locatie om binnen alle gestelde regels te repeteren. Helaas was dat maar voor 2 keer en moesten we opnieuw het besluit nemen om tijdelijk te stoppen. Ook diverse koorleden kregen direct te maken met het virus en ondervinden daar nog dagelijks de gevolgen van. We wensen hen in het bijzonder veel sterkte en beterschap toe.

Inmiddels leven we in een Lockdown. Een afgegrendelde en gesloten wereld. Een donkere, bange en duistere wereld. Was het niet precies in die donkere nacht dat Het Licht werd geboren? De Zon der Gerechtigheid! We mogen in deze tijd elkaar wijzen op Het Licht der wereld. Door Zijn komst naar deze aarde is er weer perspectief voor mensen. Hij kwam om de duisternis te verdrijven en om te zetten in zijn genadelicht. Dat genadelicht wens ik u allen toe.

We hopen dat we als koor in de loop van 2021 weer kunnen starten met onze activiteiten en te mogen zingen van Zijn goedertierenheid en trouw. Namens het bestuur van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor, wens ik u en de uwen gezegende kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2021.

Voor elk, die in het duister dwaalt,
Verstrekt deez’ zon een helder licht.
Dat hem in schâuw des doods bestraalt,
Op ’t vredepad zijn voeten richt.

Peter Grinwis, voorzitter COM