Na een lange tijd dat ons koor niet fysiek kon samenkomen om te repeteren, kwamen ruim 40 leden van het Christelijk Ouddorps Mannenkoor op maandag 7 september voor het eerst bijeen. Vooraf was door het bestuur een duidelijk corona-protocol opgesteld om dat mogelijk te maken.

Voorzitter Peter Grinwis, memoreerde bij aanvang de gebeurtenissen van het afgelopen halfjaar, waar vreugde en verdriet zich afwisselde, ook bij leden van het koor. Wel bijzonder dat we nu weer kunnen zingen. Hoewel dat op 1,5 meter nog wel even wennen was, was het goed om elkaar in dit verband weer te mogen ontmoeten. Na een meditatief moment vanuit Psalm 27 kon dirigent Dinant Struik samen met onze organist Willem den Boer het koor begeleiden bij het instuderen van nieuwe liederen.

Dankbaar is het bestuur dat de Kerkvoogdij van de Hersteld Hervormde Gemeente in Ouddorp het mogelijk maakte om tijdelijk gebruik te mogen maken van het kerkgebouw. Een gebouw met voldoende ruimte dat beschikt over een goed systeem voor ventilatie.