Onder voorbehoud van andere richtlijnen zal ons koor de activiteiten om te repeteren D.V. september weer opstarten. De repetities zullen tijdelijk plaatsvinden in het kerkgebouw van de Hersteld Hervormde Gemeente in Ouddorp.

Verschillende keren hebben we het gehoord: ‘We missen het zingen op het koor’. Door de maatregelen rondom het Covid-19 virus konden we vanaf half maart niet meer als koor bijeenkomen. Volgens de richtlijnen van het RIVM zijn er vanaf juli weer mogelijkheden om koren op te starten. Wel onder stringente voorwaarden. De KCZB (Koninklijke Christelijke ZangersBond) heeft daarvoor een protocol opgesteld. Het bestuur heeft dit protocol en voorwaarden mee laten wegen in de beslissing om vanaf september weer verantwoord te kunnen zingen. De locatie was daarbij een belangrijk punt. Daarom is in overleg getreden met de Kerkvoogdij van de Hersteld Hervormde Gemeente met de vraag of hier, voor de tijd dat de coronamaatregelen gelden, mogelijkheden zijn. De Kerkvoogdij stond welwillend tegenover ons verzoek.

Veiligheid
Vanzelfsprekend blijven we als bestuur de ontwikkelingen volgen. Mocht het noodzakelijk is om de repetities alsnog uit te stellen, zullen we dat zeker doen. Veiligheid in dezen voor alles.

Dankbaar
We zijn dankbaar dat de kerkvoogdij het kerkgebouw voor ons koor tijdens deze crisis beschikbaar wil stellen. Laten we vooral de dank brengen, ook in ons zingen, aan de Schepper van hemel en aarde en Hem alle Lof en eer geven.

Kijk op de agenda voor de geplande koorrepetities.

Zoals ook Johannes Sebastiaan Bach zijn muziekstukken eindigde: Soli Deo Gloria!

Namens het bestuur,
Peter Grinwis (voorzitter COM)