Op schrikkelzaterdag 29 februari zongen we in het sfeervolle kerkgebouw van Goedereede, samen met het nieuwe Jongerenkoor ‘Ons Eiland’ olv Peter WIldeman. Onze vaste eigen Willem den Boer begeleidde ons als organist. De opbrengst van de collecte was deze avond bestemd voor de stichting Christenen voor Israël. Het belangrijkste doel van Christenen voor Israël is om betrouwbaar Bijbels onderwijs te geven over Israël aan christenen in Nederland.

Christenen voor Israël is in 1979 in Jeruzalem opgericht door zakenman Karel van Oordt en een aantal vrienden van hem. Karel was zakenman en deed al veel handel met Israëlische bedrijven. Een paar maanden nadat Christenen voor Israël in Jeruzalem was opgericht, werd de stichting ook in Nederland opgericht. De stichting heette in de begintijd nog IP80.

In 1980 was IP80 georganiseerd in twee aparte instellingen: Christenen voor Israël (gericht op voorlichting en bewustmaking van Israëls plaats in Gods handelen met de wereld) en het Israël Producten Centrum (ter bevordering van de Israëlische export). Het voornaamste doel van de stichting is om betrouwbaar Bijbels onderwijs te geven over Gods plan met Israël aan christenen.