Opnieuw hopen we in de Hersteld Hervormde Kerk van Putten een prachtige middag en avond te beleggen, ditmaal op D.V. woensdag 9 augustus 2017. Doel is ook nu weer het zingen met en inzamelen van gaven voor de vakantieweken van onze jonge minder bedeelde vrienden en vriendinnen die daar op vakantie zijn.

Evenals vorige jaren (het is inmiddels de 6e keer dat we dit mogen doen) houden we in de middag een soort “generale repetitie” met de mannen die zich opgegeven hebben (vorig jaar waren dat er 130) om s avonds de ingestudeerde liederen ten gehore te brengen aan een hopelijk weer bomvolle kerk.

De muzikale leiding berust bij Dinant Struik, het orgel wordt bespeeld door Willem den Boer en Jan Rozendaal.
Het unieke van dit samengestelde mannenkoor is dat er ‘casual’ wordt gerepeteerd en uitgevoerd en dat niet de kwaliteit maar de sfeer van het met zo’n groot koor zingen EN het gezamenlijk zingen (en deels gedirigeerd worden door) met de jongeren die de avond van het jaar beleven in Putten. De vele positieve reacties en de mooie opbrengst van de collecte vormt voor de, geheel pro-deo meewerking verlenende, musici steeds de bron om het weer opnieuw te organiseren.
En daarbij hopen we natuurlijk op veel mannen die hieraan een middag en avond willen opofferen. Van velen weten we dat ze er zelfs hun vakantie omheen plannen om het maar niet te missen!
Hoe gaat het in zijn werk?

U stuurt een mail naar pvdknaap@solcon.nl met daarin uw naam en de partij waar u bij zingt (tenor 1, tenor 2, bariton of bas). U ontvangt vervolgens een bestand met de muziek de we die dag instuderen en ten gehore brengen. Dit jaar zijn dat achtereenvolgens het Ambrosiaans Lofgezang, Psalm 27 (Meindert Kramer), Er is een God die hoort, Dank zij U Heer (van der Hoeven), Psalm 42 (K.J. Mulder), Houdt Gij mijn handen beide (Mans), De Lichtstad (Kramer) en Blijf bij mij, Heer.  Dan kunt U eventueel thuis al aan de slag…

Op dv 9 augustus verzamelen we vanaf 1400 uur bij de genoemde kerk aan de rand van Putten waar u 10 euro mag afrekenen voor de muziek, het programmaboekje, de koffie en de lunch die u na de repetitie krijgt verstrekt. Wat er van het geld overblijft wordt bij de collecte van de avond overhandigd aan de staf van de vakantieweek.
’s Avonds om 19.00 uur begint de zangavond die ongeveer 1,5 uur zal duren en hopelijk weer voor een volle kerk mag plaatsvinden.
Zij die een keer hebben meegedaan weten hoe mooi het is deze dag met elkaar te beleven. We twijfelen er dan ook niet aan dat we ook dit jaar weer met een grote club mannen uit het hele land (van Genemuiden tot Yerseke) een fijne middag en avond mogen hebben.

Voor verdere informatie kunt u zich ook wenden tot dhr. Piet van der Knaap.

We kijken er weer naar uit.